tjänar 1 kr om dagen

Förlåt för att jag har varit så dålig på att uppdatera, men idag på morgonen sov jag ju inte hemma så ville inte logga in när jag var där.
Haft jätte mycket i skolan oxå så jag är verkligen ledsen men iaf så har Burtil följt med mig till skolan..
Hon tyckte nog om klassen och skolan iaf några ;)

Sen har det inte hänt så mycket mer..

image32

Nu sitter jag på jobbet..
Blev sen för att vi kollade på en film i skolan China blue.. Handlar om hur illa människor kan ha det.
Vissa är 16 år och jobbar 20 timmar om dagen. och tjänar 1 kr i timmen.
Helt sjukt att det finns folk som kan tjäna så lite. 
Och det värsta är att de inte har någon makt att göra något åt saken eftersom att de lever så fattigt,
de pengar de får brukar de skicka till familjerna.
Och skulle de skratta eller bara va lite slöa så skulle de få böta 200 kr.
och kommer de försent får de böta för varje minut som de är sena...

Skulle du kunna klara dig på en måbnadslön på 84 kr?

Ciao så länge <3
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0